جاذبه های گردشگری استانبول
نوشته شده توسط : هانیه بیدی

حمام سمبرلیتاس استانبول

cemberlitas2.jpg

حمام سمبرلیتاس در خیابان سلطان احمد، در میدان سمبرلیتاس واقع شده است. در کنار این حمام تاریخی، بنای وزیر هان قرار دارد که توسط کنستانتین یکم بناشده است. مجتمع کپرولو محمود پاشا با مسجد، مدرسه و مقبره های تاریخی خود دقیقا روبروی حمام است و بنای وزیر هان و ساختمان دانشگاه قدیمی در کناره های آن می باشند. همچنین در نزدیکی حمام آثاری مثل مقبره سلطان محمود دوم، کتابخانه کپرولو ، مسجد و مدرسه اتیک پاشا، و مقبره علی بابا قرار دارد. این حمام به دستور سلطان نور بانو و توسط معمار سینان در سال 1584 تاسیس شده است. حمام سمبرلیتاس از نظر معماری بسیار زیبا می باشد و در آن انواع خدمات ماساژ، آبگرم و ... ارائه می گردد. مسافران تور استانبول می توانند ضمن بازدید از معماری شگفت انگیز این حمام ، از خدمات آن بهره مند شوند.

cemberlitas.jpg

cemberlitas1.jpg

جهت رزرو و خرید تور استانبول و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

 مسجد سلطان احمد استانبول 

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) یکی دیگر از جاذبه های توریستی اصلی استانبول است.مسجد آبی در محله سلطان احمد واقع شده است. این مسجد همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. ورودی آن رایگان است، ولی در ساعات نماز به خصوص جمعه ها، ورود ممنوع است. اگر می خواهید از این مکان مذهبی دیدن کنید، یادتان نرود که لباس پوشیده به تن کنید. خانم ها روسری سرشان می کنند که در این محل مرسوم است. اگر یادتان رفت می توانید از مسجد یک روسری قرض کنید. این مسجد مکان خوبی برای زیارت گردشگران تور استانبول است.

 

 

مطالب مرتبط:

تور استانبول پاییز 95

تور استانبول مهر 95

تور استانبول آبان 95

تور استانبول آذر 95 

تور استانبول زمستان 95

تور استانبول دی 95

تور استانبول بهمن 95

تور استانبول اسفند 95

تور استانبول نوروز 96





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استانبول, بهترین جاذبه های گردشگری استانبول, مکان های گردشگری استانبول, جاذبه های دیدنی و گردشگری استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: